Strona internetowa, którą przeglądasz zapisuje na Twoim komputerze tzw. pliki cookie. Pliki te służą głównie do identyfikacji Ciebie na stronie.

Aktualności

PIGC: Aż 81% pracowników uznaje czystość w biurze za najważniejszą
06.04.2017

Badania British Council for Offices wskazują, że zaledwie połowa osób pracujących w biurach jest zadowolona z czystości miejsca, w którym są zatrudnione, a tylko 55% ankietowanych przyznaje, że jakość powietrza w tego typu pomieszczeniach jest satysfakcjonująca[1].

 

Czystość biura została uznana za drugi najważniejszy czynnik wpływający na samopoczucie pracowników – takiej odpowiedzi udzieliło 81% ankietowanych. Istotne jest, żeby higiena powierzchni biurowych – w Polsce to aż 8,7 mln metrów kwadratowych[2] – była utrzymana na najwyższym poziomie, ponieważ także od niej zależy produktywność i zdrowie pracowników.

Ogólny porządek jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na samopoczucie pracowników podczas wykonywania obowiązków służbowych. Klawiatury komputerów, telefony czy klimatyzatory to urządzenia wyjątkowo podatne na rozwój niebezpiecznych bakterii i grzybów. Odpowiednią jakość usług – zwiększających bezpieczeństwo w pracy – mogą zagwarantować profesjonalne przedsiębiorstwa sprzątające, korzystające z najnowszych preparatów i technologii.

Wiedzę na temat utrzymania czystości w miejscu pracy będzie można poszerzyć podczas OGÓLNOPOLSKICH DNI CZYSTOŚCI 2017 w Warszawie organizowanych przez Polską Izbę Gospodarczą Czystości. Jedną z odsłon wydarzenia będzie konferencja Jak utrzymać atrakcyjność i bezpieczeństwo budynków, która odbędzie się 26 kwietnia 2017.

Według badań, stan porządku w biurach odbiega od ideału – najczęściej zauważanymi problemami wśród ankietowanych pracowników są:

  • nieodpowiednio wyczyszczone toalety – 39%
  • puste dozowniki na środki czystości40%.

O rosnącej świadomości na temat wagi porządku w miejscu pracy świadczyć może fakt, że 79% respondentów poinformowałoby swoich przełożonych, gdyby produkty higieniczne w miejscu pracy byłyby niezadowalające[3]. Profesjonalne firmy zajmujące się sprzątaniem budynków biurowych – utrzymując porządek – są w stanie pozytywnie wpływać na samopoczucie pracowników i tym samym poprawiać ich produktywność.

„Zachowanie odpowiedniego poziomu higieny w biurach to złożony proces, który polega zarówno na dbaniu o czystość powierzchni czy przedmiotów znajdujących się w pomieszczeniach, jak i jakość powietrza w tego typu miejscach. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) poziom zanieczyszczeń powietrza wewnątrz pomieszczeń jest 5-10 razy wyższy niż na zewnątrz, a aż 40% budynków stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia osób przebywających wewnątrz. Średnio, z powodu zanieczyszczeń powietrza, ponad 40% osób cierpi na różnego rodzaju alergie, ponad 10% na astmę, a ok 25% na inne schorzenia związane z zanieczyszczonym powietrzem. Ze względu na zamknięty charakter stanowisk pracy, powietrze w nich wymaga odpowiednich procesów oczyszczania. Aktualnie stosowane systemy filtrowania powietrza są mało skuteczne. Jednym ze sposobów jest ozonowanie – gaz ten niestety jest trujący, także dla ludzi oraz wyjątkowo szkodliwy dla środowiska. Bezpieczniejszą alternatywą są na przykład systemy oparte na jonizacji powietrza, będącej wynikiem reakcji fotokatalitycznej cząstek dwutlenku tytanu wzbogaconych nanocząstkami srebra, złota, niklu, miedzi – procesu całkowicie bezpiecznego dla ludzi i środowiska a jednocześnie wyjątkowo skutecznego w redukcji zanieczyszczeń mikrobiologicznych oraz innych w tym Lotnych Związków Organicznych”mówi Dariusz Mikołajczyk, członek zarządu ISSA Europe.

Czystość powietrza w pomieszczeniach określana jest za pomocą norm ISO – określają one ilość unoszących się cząstek materialnych, jak na przykład kurz lub mikroorganizmy. Nadmierne ich nagromadzenie może negatywnie wpływać na stan zdrowia osób przebywających. W powszechnej opinii zakorzeniło się nawet określenie syndromu chorego budynku (Sick Building Syndrome) – czyli kombinacja dolegliwości występujących w określonym miejscu, której przyczyną jest zła jakość powietrza. Znaczącym problemem często omijanym w publicznej debacie są również znajdujące się obok klimatyzatorów gniazda ptaków. Mikroorganizmy znajdujące się w ptasich odchodach, resztkach naskórka i piórach czy roztocze bytujące np. na gołębiach – po dostaniu się do systemu wentylacyjnego – stanowią zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia osób przebywających wewnątrz budynku. Zanieczyszczony przez ptaki klimatyzator może stać się przyczyną alergii oraz groźnych chorób, jak gruźlica czy salmonelloza, dlatego ważne jest, aby urządzenia potencjalnie narażone na obecność zwierząt były odpowiednio czyszczone i zabezpieczane.


PIGC: W Polsce działa blisko 194 tys. zakładów przemysłowych. Ile mogą zaoszczędzić dzięki profesjonalnemu utrzymaniu czystości?
19.04.2017

Według najnowszych danych GUS w Polsce funkcjonuje 193 978 podmiotów gospodarczych zajmujących się przetwórstwem przemysłowym[1] – zatrudnionych jest w nich ponad 2,5 mln osób[2].

 

 

Więcej
PIGC: 61% pasażerów jest zadowolonych z czystości w pociągach
12.04.2017

Aż 61% badanych twierdzi, że higiena w pociągach utrzymana jest na odpowiednim poziomie, a połowa ankietowanych ma identyczne zdanie na temat dworców[1] – tak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę PwC. Czystość infrastruktury kolejowej w ciągu kilku ostatnich lat uległa znaczącej poprawie.

Więcej